Imaging în fluxurilor de Atomii Energetic Neutru (ENA Imaging)

Un nou domeniu de experimente spatiale si instrumentare a aparut: imagistica a plasmelor spatiu in fluxurilor energetice de atomi neutri (ENAs). A fost nevoie de peste 25 de ani de la primele concepte vagi de sfarsitul anilor 1970 pentru a dezvolta tehnici experimentale si instrumentatie. (A se vedea revizuire a tehnicilor experimentale si instrumentare in opinie de instrumente stiintifice, 1997.) Conceptul de ENA imagistica a demonstrat spectaculos de putere cu privire la NASA IMAGE misiune (lansat in 2000) care transporta trei instrumente ENA pentru procesele de tratare a imaginii magnetospheric in intervale de energie diferite. (A se vedea, de asemenea, NASA IMAGE site-ului.) Cassini nave spatiale utilizeaza un aparat foto imagini neutre atom (INCA) pentru a studia magnetosfera lui Saturn. NASA misiune TWINS prevede pentru prima data in vederea spectroscopice in ENAs a magnetosferei terestre prin observarea simultana din doua nave spatiale.

NASA a aprobat in ianuarie 2005 o misiune de spatiu nou pentru a sonda frontiera galactic al sistemului solar prin imagistica prin heliosfera in fluxurilor ENA. Acest misiuni - Interstellar Boundary Explorer (IBEX) - va fi lansat in octombrie 2008. Argumentarea stiintifica si conceptul de experiment sunt descrise in detaliu in Journal of Geophysical Research, 2001.

Conceptul de ENA imagistica heliosfera aparut pentru prima data in 1979-1980. In timp ce primul experiment simplu spatiu dedicat pentru a detecta ENAs Heliospheric a fost dezvoltat in mijlocul anilor 1980, instrumentul nu a zburat. (A se vedea Istoricul de studiu ENA in spatiu.)

A fost nevoie de aproape douazeci de ani pentru a rafina conceptul de experiment a heliosferei ENA imagistica si sa se maturizeze tehnologia instrumentatie.

Published (Last edited): 10-10-2011 , source: http://astronauticsnow.com/ENA/index.html