Descoperirea din 2003 UB313 Eris, planeta zecea cea mai mare planetă pitică cunoscută

Imagini Descoperirea Eris planetă pitică. Cele trei imagini au fost luate 1 1 / 2 ore distanţă, în noaptea de 21 octombrie 2003.
Eris poate fi vazut foarte lent în mişcare pe cer pe parcursul a 3 ore.

Eris este cu 27% mai masive decât Pluto
2003 UB313 este acum oficial Eris!

Eris, cea mai mare planeta pitică cunoscută, a fost descoperit într-un studiu în curs de desfăşurare la Palomar Observatorului Samuel Oschin telescopului de către astronomi Mike Brown (Caltech), Chad Trujillo (Gemeni Observatorul), şi David Rabinowitz (Yale University).Am sugerat în mod oficial numele de pe 6 septembrie 2006, şi a fost acceptat şi a anunţat la 13 septembrie 2006. În mitologia greacă, Eris este zeiţa de război şi ceartă.  Ea stârneşte gelozia şi invidia pentru a provoca luptă şi furie în rândul bărbaţilor. La nunta de Peleus si Thetis, părinţii lui Ahile eroul grec, toţi zeii, cu excepţia Eris au fost invitaţi, şi, înfuriat la excluderea ei, ea a provocat o cearta asupresc printre zeiţe care au dus la războiul troian.  În lumea astronomice, Eris e tirred o mare de probleme în rândul comunităţii astronomice internaţionale în problema desemnării sale corespunzătoare a condus la o reuniune răguşit a UAI de la Praga.La sfârşitul conferinţei, membrii UAI au votat la retrogradarea lui Pluto şi Eris la pitici-planeta statut, care părăsesc sistemul solar cu doar opt planete.

Prin satelit de Eris a primit numele Dysnomia oficial, care, în mitologia greacă este fiica lui Eris "şi spiritul demon fărădelegii. Ca Dysnomia este un pic de o îmbucătură, avem tendinta de a apela pur şi simplu Dy prin satelit, pe scurt.

Asa cum au promis pentru anul trecut, numele Xena (Gabrielle şi prin satelit) au fost pur şi simplu substituenţi în aşteptarea deciziei privind modul UAI un nume oficial a fost de a fi propuse. Deoarece acest proces tarat pe, cu toate acestea, mulţi oameni au să ştie Xena si Gabrielle ca numele real al acestor obiecte şi sunt trist pentru a le vedea schimbarea. Am recunosc că unele tristeţe noi înşine.Am folosit numele pentru aproape doi ani şi acum sunt cu un swtiching greu. Dar pentru cei care dor de Xena, uita-te pentru cap evident în noul nume al lunii de Eris.

Artisti conceptul de vedere de la Eris cu Dysnomia în fundal, privind înapoi spre soare îndepărtat. Credit: Robert Hurt (IPAC)
Ce este?

Această planetă pitică nouă (a se vedea acum stele din data de " Ceea ce face ca o planeta? " mai jos) este cel mai mare obiect găsit în orbită în jurul soarelui de la descoperirea lui Neptun şi Triton sale lună în 1846. Acesta este mai mare decât Pluto, descoperit în 1930. Ca şi Pluto, planeta pitică nou este un membru al centurii Kuiper, un roi de corpuri inghetate dincolo de Neptun, în orbită în jurul Soarelui. Până la această descoperire a fost Pluto frecvent descris ca fiind "cel mai mare obiect centurii Kuiper", în afară de a fi o planetă pitică. Pluto este acum al doilea mare obiect Kuiper centura, în timp ce aceasta este cea mai mare cunoscut în prezent.

Unde este?

Planeta pitic este obiectul cel mai îndepărtat văzut vreodată pe orbită în jurul soarelui, chiar mai îndepărtate decât Sedna, a asteroid descoperit aproape 2 ani în urmă. Este aproape 10 miliarde mile de la soare şi mai mult de 3 ori mai îndepărtate decât planeta următorul cel mai apropiat, Pluto şi durează mai mult de două ori mai mult pentru a orbita in jurul soarelui ca Pluto.

O vedere al sistemului solar de la nord în jos. Cele patru cercuri arată orbitele lui Jupiter, Saturn, Uranus, si Neptun. Punct galben în centru este soarele. Pământul, în cazul în care s-au dovedit, ar fi în interiorul punct galben care reprezintă soarele. Orbitele celor două planete ultraperiferice, împreună cu poziţiile lor actuale, sunt de asemenea, indicată. Dacă sunteţi îngrijorat, deoarece soarele nu pare să se concentreze asupra a elipsei orbitale eşti foarte atent? Dar este doar un efect de proiecţie. A se vedea orbita 3D completă, mergeţi la această pagină de web foarte frumos

Planeta pitic poate fi vazut folosind echipamente foarte high-end de amatori, dar trebuie sa stii unde sa cauti.Cel mai bun mod de a găsi coordonatele precise (de pe aceasta planeta, sau orice alt organism din sistemul solar), este cu JPL orizonturi de sistem. Faceţi clic pe "ţintă selectaţi" şi apoi introduceţi "2003 UB313" de la organisme mici.

Orbita planetei pitice noi este chiar mai excentric decât cea a lui Pluto. Pluto se mută 30 - 50 de ori distanţa Pământ-Soare pe orbita sa în cursul anului 250, în timp ce se deplasează noua planetă 38 - 97 ori mai mare decât distanţa Soare-Pământ a lungul orbitei sale 560 ani.

Cât de mare este aceasta?

De obicei, atunci când vom descoperi prima obiectele îndepărtate în afara sistemului solar nu stim sigur cum de sunt de mari. De ce nu? Pentru că tot ce vedem este un punct de lumină, ca în imaginea de la partea de sus a paginii. Acest punct de lumina este lumina reflectata de pe suprafata planetei (interesant, lumina soarelui are aproape o zi pentru a iesi pe planeta, reflectă în afara de aceasta, şi să se întoarcă la pământ!), Dar nu ştim dacă obiectul este luminos, deoarece este mare sau în cazul în care este luminos, deoarece este foarte lucios sau ambele.

Când un obiect este prea departe pentru a vedea în mod direct cat de mare este, astronomii utilizaţi o metodă indirectă în schimb în cazul în care măsurarea energiei termice provenite de la obiect. Dacă ne-am dorit pentru a măsura dimensiunea unui incendiu, de exemplu, am putea face acest lucru prin masurarea suma totală de căldură provenind din foc. Temperatura de flăcări într-un meci şi un foc de tabara sunt în esenţă aceleaşi, dar un foc de tabara emite căldură mult mai mult, deoarece este mult mai mare. Acelaşi lucru este valabil de planete îndepărtate. Pentru ca stim cat de departe planeta este ca avem o idee destul de bună a temperaturii de suprafaţă (o geroasă 405 de grade sub zero!), Prin urmare, atunci când măsurarea energiei termice totale putem spune cât de mare este obiectul. Din păcate, noua planeta este atât de departe şi atât de rece ca incercarea noastra de primul la măsurarea energiei termice, cu ajutorul telescopului spatial Spitzer, nu a putut detecta producţia de căldură. Acest fapt ne spune că obiectul trebuie să fie mai mică decât aproximativ 3300 km.

În acelaşi timp, observaţiile au fost făcute de către un grup de la Universitatea din Bonn din telescop de 30 metri IRAM. Acest telescop, cum ar fi Spitzer, măsuri de ieşire de căldură. IRAM măsuri producţia de căldură într-o regiune a spectrului de frecvenţe în care caldura mult mai puţin este dat afara, dar IRAM este un telescop mult mai mare decât Spitzer. Observaţiile au avut succes în detectarea în cele din urmă de căldură de Eris. Din cantitatea de căldură măsurată în care a stabilit că Eris are un diametru de 3000 + / - 400 km.  O discuţie foarte frumos de măsurare şi a ceea ce înseamnă incertitudinile pot fi găsite la pagina web de presă.

Măsurarea mai noi dimensiuni provine de la Telescopul Spaţial Hubble. În timp ce pentru cele mai multe telescoape planeta este prea mici pentru a fi văzute ca altceva decât un punct de lumină, poate HST (abia) masura in mod direct cat de mare este peste. Măsurarea este extrem de greu, cu toate acestea, chiar şi pentru HST, deoarece chiar HST denaturează lumina un pic, deoarece trece prin telescop, şi aveam nevoie pentru a fi siguri că am fost măsurare a dimensiunii reale a planetei, mai degrabă decât să fie prostit de denaturare. Aşa că am aşteptat până la Eris a fost foarte aproape de o stea şi apoi a cedat-o serie de 28 imagini cu atenţie şi a mers înainte şi înapoi compararea steaua si planeta. În final, am stabilit că Eris t este de 2400 + / - peste 100 km.

Cea mai bună imagine vreodată de la telescopul spatial Hubble, cum neimpresionante cum este (deoarece Eris este atât de atât de atât de atât de atât de departe) arată astfel:

Când ne-am ghicit cum iniţial Erist mare a fost, ne-am gândit a fost probabil un pic mai mare, pentru că am ghicit că a reflectat, probabil, aceeasi cantitate de lumina soarelui ca Pluto (aproximativ 60%). Dar aceasta masura dimensiune nouă ne spune că planeta reflecta lumina soarelui în mod considerabil mai mult decât Pluto (86 + / - 7%)!. Pentru mai multe detalii despre aceasta vezi mai jos asupra a ceea ce Eris este facut din.

Măsurarea HST nou face un sunet ca de măsurare anterioară a fost "greşit", dar nu a fost! Toate măsurătorile în ştiinţă sunt supuse la incertitudine, şi grupul de la Bonn cu atenţie ceea ce a declarat incertitudinea lor a fost, la fel cum avem cu noi măsurători. The

Ce este pe suprafaţa de Eris?

Studiem compoziţia obiectele îndepărtate uitandu-se la lumina soarelui reflectată de acestea. Lumina soarelui reflectate pe suprafaţa pământului, de exemplu, arată semnături distincte de oxigen în atmosfera Pământului, a plantelor fotosintetice, şi de apă abundente, printre altele. Am fost folosind Observatorul Gemini pe Mauna Kea, Hawaii, pentru a studia lumina reflectata de la suprafata de Eris, şi au constatat că planeta pitica arată uimitor de asemănătoare cu Pluto. O comparaţie a celor două este prezentat mai jos, în cazul în care ne arată cantitatea de lumina reflectata in lumina infrarosu apropiat. Acest tip de lumină, dincolo de ceea ce este vizibil pentru ochiul uman, este cel mai sensibil la tipurile de gheţuri aşteptate pe suprafeţele din sistemul solar exterior.

Terenul de mai sus compară cantitatea de lumina in infrarosu de diferite culori ("lungime de undă"), reflectată de noua planeta cu cantitatea de lumina reflectată de la Pluto. The goluri în valoare de lumina soarelui, la 1.15, 1.35, 1.7, 2.3 şi UM sunt o semnătură caracteristică de o suprafaţă acoperită cu metan îngheţat bocnă (gaze naturale). Atât Pluto şi Eris arată aceste semnături. La temperaturi foarte scăzute de Pluto şi Eris, metan, care este în stare gazoasă pe pământ, este îngheţat bocnă. Interiorul de Eris, cum ar fi interiorul lui Pluto, este probabil un amestec de rocă şi gheaţă.

Pluto şi a planetei pitice noi nu sunt complet identice, cu toate acestea. În timp ce suprafaţa lui Pluto este moderat roşu, planeta pitica nou apare aproape alb, si in timp ce Pluto are o suprafata patata cu aspect care se reflectă, în medie, 60% din lumina soarelui pe care-l hit-uri, planeta nou apare în esenţă, uniforme şi reflectă 86% (+ / - 7%) din lumina care-l hit-uri. Aceste caracteristici nu au fost deloc aşteptate. De fapt, Eris reflectă lumina soarelui mai mult de la suprafata lui decat orice organism din sistemul solar, altele decât satelitul lui Saturn Enceladus, care a gheizere activă continuu suprafaţa de acoperire în stare proaspătă la îngheţ. Noi nu putem gândi la orice sursă de căldură pentru Eris care ar duce la gheizere similare. Deci, ceea ce se întâmplă?

Noi credem că suprafaţa strălucitoare şi colorarea uniformă albă de pe planeta ambele au aceeaşi cauză. Chiar acum planeta este la fel de departe de soare, deoarece niciodată devine, astfel, şi la fel de rece ca acesta devine vreodată. La aceasta distanta de la Soare chiar atmosfera planetei este îngheţat bocnă. (De fapt, în cazul în care pământul au fost aduse, care departe de soare atmosfera ei ar îngheţa solid, prea!). În 280 ani planeta va fi cel mai apropiat de ea vreodată devine - un factor de aproape 2,6 ori mai aproape. Temperatura absolută de pe planeta se va ridica in urmatorii 280 ani cu un factor de 1,6 (care este rădăcina pătrată a 2.6).Temperatura curentă a (o destul de rece) 405 de grade sub zero, va fi o amintire indepartata, dar în acest moment în cazul în care temperaturile vor fi un tămăduitor 360 de grade sub zero. Deşi ambele aceste temperaturi par rece dincolo de orice imaginaţie, pentru metan şi azot (componentele care ar putea din atmosfera planetei), diferenţa dintre cele două este diferenţa dintre solid îngheţate şi se evapora in atmosfera.

În această ipoteză, atunci, Eris este luminos si uniform, deoarece atmosfera care este folosit pentru a avea (280 de ani în urmă la apogeu) este acum îngheţat bocnă la sol, oferind un strat strălucitor stralucitoare la orice tip de suprafata patata folosit pentru a fi acolo. Întreaga atmosferă este acum, probabil, doar câteva cm grosime.

Acest întreg proces se repetă de peste si peste si peste, cu perioada de planetă pitică orbitale de 580 ani.

Pentru comparaţie, schimbarea de temperatura relativă pe noua planeta este echivalent cu temperatura pamantului mediu în schimbare de la aproximativ 60 de grade F la aproximativ 360 de grade F vreodată 6 luni.Nr altă planetă din sistemul solar - pitic sau altfel - trece prin schimbari extreme de temperatura aproape la fel ca asta!

Ce este Eris face din?

În timp ce noi putem vedea doar suprafaţa planetei pitice, avem unele presupuneri educate cu privire la interior.Pluto, ştim, are un densitate aproximativ la jumătatea distanţei dintre gheaţă şi stâncă, prin urmare, credem că este făcut din aproximativ gheaţă jumătate şi jumătate şi roca de pe interior. Noua planetă, fiind de aproximativ aceeaşi mărime şi compoziţie aceeaşi suprafaţă ca Pluto, este aproape la fel de probabil. Am folosit pentru a suspecta că toate obiectele în centura Kuiper sunt aceleaşi pe interior, dar măsurători recente sugerează o varietate foarte mare! Din acest motiv, suntem destul de nerăbdători pentru a măsura densitatea reală a planetei în sine. O astfel de măsură este posibilă prin măsurarea masa planetei de către uita la cale de luna se duce în jurul valorii de ea şi apoi împărţind această masă de volum (care ştim că ştim dimensiunea). Avem nevoie de mai multe observaţii ale lunii pentru a determina cu precizie orbita sa, cu toate acestea, aşa că nu cred că vom şti răspunsul până la sfârşitul anului.

Cum a fost gasit Eris?

Am fost efectuarea unui studiu în curs de desfăşurare a sistemului solar folosind camera QUEST Palomar şi Samuel Oschin telescopul de la Observatorul Palomar din California de Sud. Acest sondaj a fost de operare din toamna lui 2001, cu trecerea la aparatul de fotografiat QUEST intampla in vara anului 2003. Până în prezent am găsit în jurul valorii de 80 luminoase obiecte din centura Kuiper.
Pentru a găsi obiecte, vom lua trei fotografii de o mica regiune a cerului peste noapte trei ore şi căutaţi ceva care se mişcă. De miliarde de multe stele şi galaxii vizibile pe cer apar staţionare, în timp ce sateliti, planete, asteroizi, comete şi par să se mişte. Imaginea de mai jos prezinta trei cadre luate în noaptea de 21 octombrie 2003 în cazul în care am găsit noua planeta. Poţi găsi obiectul în mişcare?

Zona de cer arătată aici este de aproximativ 0.015% din valoarea de cer care ne uităm la fiecare noapte, dar chiar daca am sondaj vaste regiuni ale cerului per noapte, este încă ne va dura aproximativ 5 ani sa se uite la toate Observatorul Palomar vizibil din cer.

Din fericire pentru noi (şi familiile noastre), o mare parte din munca este efectuată de către computere.Telescop robotic este controlat şi trimite datele la Pasadena în fiecare dimineaţă în cazul în care acesta este cercetat de către o bancă de 10 calculatoare de la Caltech. În fiecare dimineaţă calculatoarele găsi aproximativ 100 de obiecte în mişcare, care ar putea-o fiinţă umană trebuie să se uite la. Marea majoritate sunt unele defect în cameră şi nu sunt reale obiecte sistem solar, dar, ocazional, după cum sa văzut mai sus, un obiect real face prezenţa sale cunoscute.

Deoarece planetă pitică nou este atât de departe se misca mai lent decât cele mai multe dintre obiectele pe care le găsim. Acesta se mişcă atât de încet, de fapt, că calculatoarele noastre nu observaţi că acesta pentru prima dată în jurul valorii de! Am început o reanaliză speciale, un an mai târziu pentru a căuta în mod special pentru obiectele foarte îndepărtate. Acest reanalizarea gasit noua planeta de la 11:20 PST on 05 ianuarie 2005, aproape 1 1 / 2 ani de la datele iniţiale au fost obţinute. De notat că rapoartele iniţiale au sugerat că la data descoperire a fost 08 ianuarie. Ne cerem scuze pentru greseala, a fost cauzat din cauza nebunie incadrand prima zi de anunţ. Noi nu am avut timp pentru a verifica notele noastre şi se pare că amintirile noastre nu sunt la fel de bun ca au folosit pentru a fi.

Care este numele real va fi?

această parte este în mod evident din data. trebuie să se răspundă la întrebarea? Eris

Atunci când un obiect nou este descoperit Uniunea Astronomică Internaţională (IAU), conferă o denumire temporar în funcţie de data aceasta a fost prima data vazut. Astfel, 2003 UB313 poate fi decodat să vă spun că datele de la care obiectul a fost descoperit a fost obţinut în a doua jumătate a lunii octombrie 2003. Apoi, în funcţie de ceea ce obiect este, descoperitorii propune un anumit tip de nume permanente.

Interesant, nu există reguli reale pentru modul de denumire o planeta (probabil pentru că nimeni nu se aştepta acolo pentru a fi mai mult). Toate celelalte planete sunt numite pentru zeilor greci sau romani, astfel încât o sugestie evidentă este de a încerca de a găsi un astfel de nume pentru noua planeta. Din pacate, de cele mai multe nume greceşti sau zeul roman (în special cele asociate cu crearea, care tind să fie zeilor majore) au fost utilizate din nou în cazul în care prima asteroizii au fost descoperite. Dacă un nume este deja luată de către un asteroid, UAI nu ar permite acest nume să fie utilizat din nou. Un astfel de nume deosebit de apt ar fi fost Persephona. În mitologia greacă Persephone este soţia (cu forţa răpit) din Hades (Pluto Roman), care petrece şase luni în fiecare an aproape subteran la Hades.  Noua planetă este pe o orbită care ar putea fi descrisă în termeni similari, jumătate din momentul în care se află în imediata apropiere a lui Pluto şi jumătate din timpul de mult mai departe. Din pacate, Persefona nume a fost folosit în anul 1895 ca un nume pentru asteroidul 399 cunoscute. Versiunea cea mai adecvată, probabil, Roman a numelui, Proserpina, a fost utilizat chiar mai devreme pentru asteroidul 26 cunoscute. Aceeasi poveste poate fi spusa pentru aproape orice alt zeu grec sau roman cu privire la orice consecinţă. O excepţie de la această epuizare nume este zeul roman Vulcan (greacă Haphaestus), zeul focului. Astronomii au rezervat pe termen lung, care, cu toate acestea, pentru o dată ipotetic (cunoscut acum pentru a fi inexistente), planeta mai aproape de Soare decât Mercur (zeul focului, aproape de soare, nume bun). Noi nu ar dori să utilizeze un astfel de nume pentru a descrie un astfel de organism rece ca planeta noastră noi!

Este acest obiect într-adevăr o planetă sau o planetă pitică? Este Pluto o planetă? Ce face o planetă?

reţineţi că toate acestea sunt de actualitate, din august 2006!

Chiar şi după toţi aceşti ani de dezbateri pe tema dacă sau nu Pluto ar trebui să fie considerat o planetă, astronomii par să nu mai aproape de acord. Am scris pe larg despre acest lucru la momentul descoperirii de Sedna în martie 2004. Gândurile mele au evoluat de atunci, deci ar putea fi amuzant pentru a vedea ceea ce am spus 1 1 / 2 ani în urmă. Am fost puternic influenţate de scris un articol de revizuire ştiinţifică în această vară pe tema "Ce este o planetă?" cu colegul meu Gibor Basri la UC Berkeley, care Îi mulţumesc pentru intuiţiile sale. Blocul principal de poticnire în definirea planetele din sistemul nostru solar este că, ştiinţific, este destul de clar faptul că Pluto nu ar trebui să fie cu siguranţă pus în aceeaşi categorie cu celelalte planete. Unii astronomi au mai degrabă disperare încercat să conceapă soluţii care păstrează o planeta Pluto, dar nici unul dintre acestea sunt deloc satisfăcătoare, deoarece acestea necesită, de asemenea de asteptare zeci de alte planete obiecte. În timp ce oamenii sunt, probabil, pregătiţi să meargă 9 la 10 planete atunci când ceva necunoscut anterior este descoperit, se pare puţin probabil că mulţi oameni ar fi fericit dacă astronomi dintr-o dată a spus "ne-am decis, de fapt, că există 23 de planete, şi am decis să sa stii chiar acum. "  Nu există nici o modalitate buna de ştiinţifice de a păstra o planeta Pluto, fără a face deserviciu grave la restul sistemului solar.

Punct de vedere cultural, cu toate acestea, ideea că Pluto este o planeta este consacrat într-un milion de moduri diferite, de la placemats plastic care descriu sistemul solar care includ noua planete, de site-uri web oficială NASA, pentru a mnemonice că toţi copiii învaţă la şcoală menţine cele noua planete direct, în SUA timbre postale. Cultura noastră a adoptat pe deplin ideea ca Pluto este o planetă şi, de asemenea, adoptat pe deplin ideea ca lucruri precum asteroizii mari şi mari obiecte din Centura Kuiper nu sunt planete.

În oamenii de stiinta punctul meu de vedere nu ar trebui să încerce să legifereze o definiţie complet nouă a cuvântului "planeta." Ele ar trebui să încerce să determine ce înseamnă. Pentru marea majoritate a societăţii, "planetă" înseamnă acele obiecte de mare numim Mercur prin Pluto. Suntem apoi stânga cu două opţiuni culturale. (1) Desenaţi linia de la Pluto şi spune că există planete nu mai mult; sau (2) Desenaţi linia de la Pluto şi spun lucruri numai mari sunt planete. Ambele ar fi cultural acceptabil, dar pentru mine numai de-a doua are sens pentru ceea ce cred că ne referim când spunem planeta cuvântul. În plus, al doilea continuă să permită posibilitatea ca explorare vor găsi un planete mai puţine, care este o perspectivă mult mai incitant decât cea sugerată de prima posibilitate. Noi nu cred că numărul de planete descoperite de actuala generaţie de cercetători vor fi mari. Poate unul sau două mai multe. Dar noi credem că generaţiile permiţându viitoare au încă o şansă la planeta-constatare este frumos.

Astronomii au tendinţa de a displace această soluţie, deoarece este în mod clar non-ştiinţifice. Cele mai bune analogie pot veni cu, însă, este cu definiţia cuvântului "continent". Sunetul cuvânt ca acesta ar trebui să aibă unele definiţii ştiinţifice, dar în mod clar nu există nicio modalitate de a construi o definiţie care devine cumva 7 lucruri numim continente care urmează să fie scos în evidenţă. De ce este Europa un continent numit separat?Numai din cauza culturii. Niciodată nu vei auzi geologi angajat într-o dezbatere despre semnificaţia cuvântului "continent", deşi. Când Geologii vorbesc despre pământ şi masele sale terenurilor pe care le defini exact ceea ce vorbesc despre, ei spun "crusta continentală" sau "continental deriva" sau "plăci continentale", dar aproape niciodată "continent". Astronomii trebuie să înveţe ceva din geologi aici şi dau seama că există o serie de lucruri - cum ar fi continente şi planete - la care oamenii au ataşamente emoţionale mari, iar acestea nu ar trebui să încerce să anuleze acest ataşament.

Astfel, ne declara că noul obiect, cu o dimensiune mai mare decât Pluto, este într-adevăr o planetă. O planetă cultural, o planeta istoric. Nu voi argumenta că este o planetă ştiinţifică, pentru că nu există o bună definiţie ştiinţifică, care se potriveşte sistemului nostru solar şi de cultura noastră, şi am decis să lase această cultură câştiga unul. Noi oamenii de stiinta vor continua dezbaterile noastre, dar sper că sunt în general ignorate.

Cum a fost statutul planetar fi decis?

Cele de mai sus oferă punctul meu de vedere personal cu privire la modul de a rezolva starea planetare.Decizia oficială va veni din partea Uniunii Astronomice Internationale. Am sperat pentru o decizie în timp util, dar am în schimb pare să fie blocat în uitare comisie. Aici este povestea, cat de bine pot să-l reconstitui din indicii şi de zvonurile pe care le aud:

Whew.

Ce altceva este acolo?

Ultima săptămână din iulie 2005 a fost unul interesant pentru sistemul solar. În cursul a două zile, existenţa a trei noi obiecte a fost anunţat, iar fiecare obiect a fost mai strălucitoare decât toate obiectele cunoscut anterior în centura Kuiper (cu excepţia lui Pluto).  Cu atât de multe obiecte luminoase care ies dintr-o dată că este greu pentru a le menţine toate drepte. Aici este cartea de scor rapidă:

obiect
Eris 2003 EL61 2005 FY9
descoperitorii
Brown, Trujillo, Rabinowitz
mărime
2400 + / - 100 km (105% Pluto)
~ 3 / 4 Pluto
strălucire
Stralucitoare patra centura Kuiper obiect (KBO)
Stralucitoare treia KBO
Stralucitoare două KBO
(Reţineţi că, deşi avem în vedere planete Pluto si Eris, acestea sunt, de asemenea, în mod clar membri ai centurii Kuiper, cu Pluto cea mai strălucitoare membru)
distanta de curent
97 UA
52 UA
(O UA este distanta de la Pamant la Soare)
orbitale perioadă
560 ani
285 ani
307 ani
Cel mai aproape abordare la soare
38 UA
35 UA
39 UA
mai departe de soare
97 UA
52 UA
prelate de orbită faţă de planete
44 de grade
28 de grade
29 grade
sateliţi.
da
da (Doi dintre ei!)
nu
suprafaţă compoziţia
Pluto, cum ar fi
apă de la gheaţă
Pluto, cum ar fi
atunci când vizibil
sfarsitul verii, toamna, la începutul iernii
mai târziu de iarna, primăvara, la inceputul verii

Aici este locul unde aceste extrem de luminoase obiecte din centura Kuiper sunt in sistemul solar in aceste zile:

Care este adevărata poveste despre anuntul pripite şi rapoartele de "hacking"?

La mijlocul lunii-iulie 2005 rezumate scurte de discuţii ştiinţifice care urmează să fie dat la o reuniune în luna septembrie a devenit disponibil pe web (de exemplu, aici ). Ne-am propus să vorbim despre obiect acum cunoscut sub numele de 2003 EL61, pe care am avut descoperit în jurul valorii de Crăciun din 2004, şi rezumate au fost concepute pentru a stimula apetitul oamenilor de ştiinţă care au fost prezenţi la şedinţă. În aceste rezumate noi numim obiectul unui nume care software-ul nostru atribuit automat, K40506A (prima centura Kuiper obiect am descoperit în datele de la 2004/05/06, 06 mai). Folosind acest nume se dovedeşte a fi fost o idee foarte proasta din partea noastră! Fără ştirea la noi, unele dintre telescoape că am fost folosit pentru a studia acest obiect păstrat înregistrări deschise de care a fost observarea, în cazul în care acestea au fost observatori, şi ceea ce au fost observatori (aceste înregistrări detaliate au fost scosi de pe web). Un-doi-două de căutare Google de "K40506A" dezvaluie imediat una dintre aceste înregistrări observare. Un pic în jurul valorii de joc cu adrese de web, apoi înregistrările arată chiar mai mult nu Googleable iniţial. Ouch. Veşti proaste pentru noi. Din momentul în care cineva a devenit rezumatele publice de pe planetă, cu o conexiune web, şi o curiozitate puţin despre această "K40506A" obiect, şi o cunoaştere a dinamicii orbitale ar fi putut afla unde a fost. Oricine de pe planeta, chiar cu un telescop de dimensiuni modeste ar putea merge apoi găsi obiectul şi pretinde o descoperire ca fiind al lor.

Potrivit jurnalele noastre de server web, aceste jurnale au fost accesate respectarea pe 26 iulie 2005 de către un calculator la Instituto de Astrofisica în Spania. Mai puţin de două zile după acest computer accesat busteni respectarea, pe acelaşi calculator a fost utilizată pentru a trimite e-mail care pretind în mod oficial descoperirea de către P. Santos-Sanz şi J.-L. Ortiz la Instituto de Astrofisica (a se vedea cronologie detaliată aici ).  La momentul anunţării am crezut cu adevărat că ei nu aveau nici cunoştinţe anterioare pe care am fost observarea obiectului, şi am crezut cu adevărat că nu au utilizat datele noastre de a face anuntul de descoperire, dar alte persoane a găsit coincidenţă suspect.. La scurt timp după anunţarea lor, cu toate acestea, am realizat că toate înregistrările noastre respectând - inclusiv cele cu privire la ceea ce este acum cunoscut sub numele de 2003 UB313, planeta zecea - au fost pe neaşteptate publice, şi a luat decizia de a anunta prematur descoperirea din 2003 UB313, care după-amiază de către o conferinţă de presă. Am fost nemulţumiţi fi nevoie să renunţe la protocolul obişnuit ştiinţifice şi să anunţe descoperirea cu nici o lucrare stiintifica corespunzătoare, dar în circumstanţele am simţit că am de ales.

Acesta este bine sa ne intrebam: în cazul în care înregistrările au fost observarea pe un site accesibil publicului, este greşit să se uite la ele? Răspunsul evident este faptul că nu este nimic în neregulă cu uita la informaţii cu privire la orice site web accesibil publicului, la fel cum nu este nimic greşit cu uita la cărţi într-o bibliotecă. Dar standardele de etică ştiinţifică sunt, de asemenea, clar: toate informaţiile utilizate de la o altă sursă trebuie să fie recunoscut şi citată. Nu este permis să meargă la o bibliotecă, afla despre o descoperire într-o carte, şi susţin că descoperirea apoi ca al dumneavoastră cu nici o menţiune de a citi într-o carte.  Nu este chiar permis să facă mai întâi un descoperire si apoi mergi la bibliotecă şi să realizeze că altcineva în mod independent descoperirea aceeaşi şi apoi nu recunoaşteţi ceea ce ai învăţat în bibliotecă. Astfel de acţiuni ar fi considerat ştiinţific lipsa de onestitate. Nu este clar de la cronologie exact ceea ce Ortiz şi Santos-Sanz ştia sau modul în care acestea utilizate înregistrările web-based. Ei au fost cerute de standardele de ştiinţă, însă, să recunoască utilizarea lor de nostru web bazate pe înregistrările în cazul în care le-au accesat. Director al IAA, Dr. Jose Carlos del Toro Iniesta a promis să investigheze ce sa întâmplat cu exactitate. Avem încredere în Dr. del Toro Iniesta pentru a clarifica situaţia şi de a determina acţiunile corespunzătoare.

Unii au comentat că vina reală aici a fost a noastră pentru păstrarea obiectelor "secrete". Suntem intristati de anti-ştiinţific aceste afirmaţii de genul, si au deja scris pe larg despre motivele pentru care această acuzaţie destul de bizar este falsă de mai jos. Comunitatea oamenilor de ştiinţă condamnă cu oameni de stiinta care anunţă rezultatele lor public înainte de publicarea de lucrări ştiinţifice. Indiferent de numărul de ori aceste acuzaţii bizare sunt repetate, vom continua, în orice moment să adere la protocol ştiinţifice acceptate.

De ce dureaza atat de mult timp să anunţe aceste descoperiri?

La scurt timp după anunţarea descoperirii a noua planeta sugestia încet drum în jurul valorii de pe internet că noi, descoperitorii, au fost cumva încalcă standardele de lungă în picioare ştiinţifice prin menţinerea existenţa planetei "secrete" pentru atât de mult timp. Această sugestie părea atît de bizar pentru noi că am acordat nici o atenţie la început, dar, ca şi în multe lucruri pe internet, acesta a fost repetat de destule ori chiar oamenii rezonabili au început să-l creadă. Ne-ar dori să dispell rapid această concepţie greşită ciudat că nici un om de ştiinţă credibil ar deţine.

Unul din lucrurile care este atât de ciudat despre această afirmaţie este că ar trebui să fie, de asemenea, cu privire la fiecare rezultat ştiinţifice unică, care este publicată într-o revista stiintifica de renume. În toate aceste cazuri, oamenii de stiinta fac descoperiri, ei verifica descoperirile lor, ei document cu atenţie descoperirile lor, şi ei prezintă lucrări la reviste stiintifice. Ceea ce nu faceţi este să facă descoperiri şi imediat organizeze conferinţe de presă pentru a le anunţa (trebuie doar să cred că înapoi la zilele de fuziune la rece să ne amintim cât de bine a comunităţii ştiinţifice condamnă cu un astfel de comportament). Ştiinţa bun este un proces atent şi deliberat. Timpul de la descoperire la anuntul într-o lucrare stiintifica poate fi un cuplu de ani. Pentru toate descoperirile noastre trecute, am descris obiectele în lucrări ştiinţifice înainte de a anunţa public existenta obiectelor ", şi am făcut acest anunţ, în conformitate cu noua luni. Aceste documente permit alte astronomi pentru a verifica, a confirma, iar analiza critica le-am făcut. Din păcate, pentru că am fost nevoită să anunţe 2003 UB313 prematur, mai avem încă să finalizeze lucrarea stiintifica care descrie acest obiect (aceasta este acum completa!vezi mai jos ). Găsim această situaţie jenantă punct de vedere ştiinţific şi ne cerem scuze pentru colegii noştri, care să fie reduse la învăţarea despre acest obiect nou de la lectură rapoarte în presă.Suntem greu la locul de muncă în această lucrare ştiinţifică, dar, cum am spus mai sus ştiinţă, bun este un proces atent şi în mod deliberat şi nu suntem încă cu prin intermediul analizei noastre. Intenţia noastră, în toate cazurile este de a merge de la descoperire la anunţarea, în conformitate cu noua luni. Credem că este într-un ritm destul de rapid.

S-ar putea obiecta faţă de mai sus, notând că existenţa acestor obiecte nu este niciodată în dubiu, asa ca de ce nu anunta doar existenţa imediat după descoperirea şi observarea continua a afla mai multe? În acest fel astronomi alte ar putea studia, de asemenea, noul obiect. Există două motive nu facem acest lucru. În primul rând, ne-am dedicat o parte substanţială din carierele noastre la acest studiu tocmai astfel încât să putem descoperi şi au fisurii primul la studierea obiectele mari din sistemul solar exterior. Descoperirea însuşi conţine mici de interes ştiinţific. Aproape toate de stiinta care suntem interesaţi în a face vine din studierea obiect în detaliu după descoperire. Anunţând existenţa obiectelor şi permiţându-astronomi alte primi primele observaţii detaliată a acestor obiecte ar putea distruge întregul ştiinţific punctul de a petrece atât de mult efort în studiul nostru. Unii au susţinut că a face lucrurile în acest fel "dauneaza ştiinţă" de către alţii, nu lăsa să facă observaţii ale obiectelor pe care le găsim. Este dificil de înţeles modul în care o întârziere de nouă luni în studierea unui obiect pe care nimeni nu va şti chiar a existat altfel este în nici un fel daunatoare pentru ştiinţă!

Multe alte tipuri de studii astronomice sunt efectuate pentru exact aceleaşi motive. Astronomii sondaj Cerul caută o galaxii redshift tot mai înalte. Când le găsesc le studia şi a scrie o lucrare ştiinţifică. Când hârtia iese astronomi alte învăţa din galaxie şi ei de studiu prea-l. Alte astronomii baze de date de mare sacrificiu, cum ar fi ancheta 2MASS infraroşu pentru a găsi obiecte rare, cum ar fi pitici maro. Când le găsesc le studia şi a scrie o lucrare ştiinţifică. Când hârtia iese astronomi alte afla ale pitici maro şi le-au de studiu în moduri diferite poate.Totusi astronomi arată şi celelalte din jurul stelelor din apropiere pentru a semnelor evaziv de planete extrasolare direct detectabil. Atunci când găsiţi unul l-au de studiu şi a scrie o lucrare ştiinţifică..... Puteţi obţine punctul. Acesta este modul în care întregul domeniu de astronomie - şi, probabil, toate ştiinţei - lucrari. Este un sistem foarte eficient; oameni care pun în extraordinarul efort pentru a găsi aceste obiecte rare, sunt recompensate cu obtinerea a fi primul pentru a le studia ştiinţific. Astronomii care nu vor sau nu pot să pun în efortul de a căuta pentru obiectele mai ajunge pentru a le studia, după o mică întârziere.

Există un al doilea motiv pe care noi nu anunta obiecte imediat, şi asta pentru că simţim o responsabilitate nu doar pentru colegii noştri ştiinţifice, ci pentru public. Ştim că aceste obiecte mari, care continuă să fie găsit sunt susceptibile de a fi urmare a unui interes intensive de către public, şi am dori să avem povestea cât mai complete înainte de a face un anunţ. Luaţi în considerare, de exemplu, instantanee Ortiz et al. anunţarea existenţei din 2003 EL61. Titluri în locuri cum ar fi site-ul BBC a exclamat cu sufletul la gură ", noul obiect poate fi de două ori dimensiunea lui Pluto." Dar chiar în momentul în care am stiut 2003 EL61 a avut un satelit si a fost de numai 30% din masa lui Pluto. Am primit repede adevărul, dar abia. Din păcate, alte aspecte interesante din 2003 EL61, de asemenea, s-au pierdut în shuffle. Nimeni nu a ajuns să aud că se roteşte la fiecare 4 ore, mai repede decât orice altceva cunoscut în centura Kuiper. Sau cum că rotaţia de repede îl face să fie ca o formă de trabuc. Sau cum vom folosi existenţa prin satelit pentru a calcula masa. Toate acestea sunt lucruri interesante, care ar fi lăsat publicul afla un pic mai mult despre misterele fizicii şi ale sistemului solar. În presa ai o sansa pentru a spune povestea. În cazul anuntul instantanee din 2003 EL61 povestea a fost pur şi simplu "nu este un obiect mare acolo." Suntem intristati de ocazie pierdută de a spune o poveste mai bogat ştiinţific şi pentru a avea publicul asculta doar pentru o zi într-o poveste care a inclus un pic de astronomie, un pic de fizică, şi un pic de poveste cu detectivi.

Având în vedere că facem exact ceea ce fac alte astronomi şi că suntem de fapt, foarte prompt despre a face anunţuri, în cazul în care au ideile nebun pe care ar trebui să ne anunţa obiecte instantaneu provin de la?Interesant, există un domeniu al astronomiei in care anuntul instantaneu este atât de aşteptat şi benefică pentru toţi. În studiul de obiecte rare, aflat în schimbare rapidă, cum ar fi supernove, exploziile de raze gamma, comete, asteroizi şi aproape de pământ, astronomii să difuzeze rapid rezultatele lor, astfel încât cât mai mulţi oameni posibil, se poate studia fenomenul înainte de a dispare sau schimbă complet. Nimeni nu descoperă o cometă şi o menţine la însuşi pentru a studia, pentru că în momentul în care studiul a fost făcut cometa ar fi plecat şi nimeni altcineva nu putea să studiu vreodată din nou. Oamenii care sugerează că iniţial am fost greşit să nu anunţe imediat obiectele noastre sunt, în cea mai mare parte, un mic grup de astronomi amatori, care sunt familiarizaţi cu comete şi asteroizi din apropierea oraşului protocoale de observare a pământului. Putem presupune doar că această familiaritate le-au condus la concepţii greşite lor. Obiecte din centura Kuiper nu se schimbă rapid fenomene.  Astronomii se va studia intensiv Eris pentru o lungă perioadă de timp să vină.

Sperăm să descoperi câteva obiecte mai mari din sistemul solar exterior. Când vom face, vom face tot ce putem pentru a afla cât mai mult posibil despre ei inainte de a face publică existenţa lor, şi vom încerca să facă cât mai complete şi anuntul ştiinţific şi public interesant cu putinţă. Vom avea ocazia - ca toţi oamenii de ştiinţă fac - că, prin luarea de timp pentru a face treaba corect ştiinţific altcineva ne poate bate la anuntul, iar în cazul în care nu le vom felicita din toată inima.

Lucrarea ştiinţifică care descrie descoperirea este în sfârşit gata!

După cum este descris în detaliu în altă parte, am fost nevoită să anunţe existenţa de Eris, înainte am terminat o lucrare stiintifica care descrie descoperirea. În timp ce anunţă descoperiri prin comunicate de presă cu nicio lucrare ştiinţifică, în general, este inacceptabil de către oamenii de ştiinţă (inclusiv noi), colegii noştri au fost de înţelegere a circumstanţelor neobişnuite în care sa întâmplat acest lucru. Lucrarea ştiinţifică care descrie descoperirea tocmai a fost prezentat la Astrophysical Journal. Dacă sunteţi curioşi ce unul dintre aceste documente arata ca puteti citi întregul text. Acum, că hârtia a fost prezentat la jurnal, revista va trimite pentru peer-review, în cazul în care un alt om de stiinta se vor citi cu atenţie şi critic ceea ce am citit şi de a ajuta să decidă dacă hârtia îndeplineşte standardele ştiinţifice acceptate. În aproape toate cazurile, analiza va sugera cel puţin unele modificări la manuscrisul înainte de hârtie este în cele din urmă acceptată. Acest proces ajută la asigurarea că lucrări ştiinţifice publicate sunt la fel de exacte şi complete posibil.

Încă de pe acum procesul de revizuire este complet şi hârtia revizuit este publicat în 10 decembrie 2005 eliberare a Journal Letters Astrophysical.
Published (Last edited): 13-11-2011 , source: http://www.gps.caltech.edu/~mbrown/planetlila/