Vulcanice fulger, Eyjafjallajökull, şi cum funcţionează

Source: http://scienceblogs.com/startswithabang/2010/04/volcanic_lightning_eyjafjallaj.php

Документ без названия
Dacă sunteţi prins pe un teren de golf în timpul unei furtuni şi se tem de fulgere, deţin un 1-fier. Nici chiar Dumnezeu poate lovit un 1-fier.
- Lee Trevino, jucător de golf care de fapt a fost lovit de fulger.
Astăzi imagine astronomie de zi este absolut superb.
Vezi explicatia. Făcând clic pe imagine va descarca cea mai mare 0A% available.jpeg versiunea rezoluţie

Desigur, aceasta este vulcan islandez, Eyjafjallajökull, erupă şi scuipă în sus de cenuşă vulcanică. Dar, desigur, partea cea mai interesantă din această imagine este fulgerul, care se pare ca provine atât şi se termină în cenuşă vulcanică în sine !

fulgere close.jpg

(Image credit pentru ambele imaginile de mai sus: Marco Fulle., prin elicopter)

În primul rând, aş dori să fie concrete despre acest lucru. Felul in care arata - ca fulgerul provine din cenuşă vulcanică - este exact modul în care este! Acest lucru nu este un "shot norocos", de către un fotograf, fie. Check out această imagine de Eyjafjallajökull din 17 aprilie.

Lightnings1.jpeg

(Credit Imagine: Snaevarr Gudmundsson, prin Univers azi.)

Este doar acest vulcan? Eyjafjallajökull, se pare, este remarcabil nu la toate pentru că au fulgere vulcanice. Dacă ne uităm la unele erupţii alţi mari recente, putem vedea fulgere vulcanică în cenuşă, precum şi acolo. Iată vulcan Chaitin Chile, de la anul 2008 eruptie.

FOTOGRAFII: Vulcanul erupe Chile Cu frasin, Lava, Lightning.jpeg

(Favoare imagine de National Geographic.)

Şi aici e altul: Sakurajima, de la erupţie în 1991.

050131volcaniclightning.jpeg

(De credit Image:. Sakurajima Volcananological Observatorul)

Toate spus, au existat mai mult de 150 de diferite erupţii în ultimii doi de secole, în cazul în care fulgere vulcanice a fost înregistrată. De fapt, am reuşit să-şi sape niste fotografii de fulgere vulcanice din inainte sa ma nasc! Iată Muntele Vezuviu - şi fulgerul de însoţire vulcanice - din 1944!

Vesuvius lightning.jpg

(Prin amabilitatea unui vechi website tripod.com.)

Ok, deci acum esti convins ca fulgerul se întâmplă în cenuşă vulcanică tot timpul. Da, face pentru o imagine spectaculoasa, dar cum nu te acest lucru, în primul rând?

Ei bine, ce este fulgere? Creaţi o suficient de mare pentru diferenţa de potenţial electric între două locuri, şi puteţi obţine toate aceste cheltuieli în exces pentru a "sari jos" la potenţial mai scăzut. În aer, este nevoie de o tensiune de aproximativ 33000 Volts (!) pentru a obţine o scânteie de sări chiar şi un centimetru ! Fulger care trece dintr-un nor mare până la pământ poate avea o diferenta de tensiune de peste un miliard de volti !

fulger-1.jpeg

Puteţi face acest lucru pentru că puteţi obţine o sumă mare de separare gratuit. De exemplu, într-un fulger mare, vă separa despre 10 20 electroni! Dar, cenuşă şi pietre - chiar roca topita - sunt electric neutri, nu? Deci, cum să avem o tensiune mare de materie neutră?

Din fericire, cenuşa care iese este suficient de fierbinte, astfel încât fiecare particulă nu este neutru: ionii de multe sunt incarcati pozitiv si ioni multe sunt încărcate negativ.

ionsInWater.jpeg

Dacă puteţi face ceva împinge ionii pozitivi diferit decat impinge pe cele negative, aveţi posibilitatea să creaţi o separare taxa! Dacă primiţi taxe destul de separat, puteţi face o tensiune suficient de mare pentru a vă oferi fulgere!

Lightning.jpeg

Acest lucru ar trebui să fie uşor, pentru că atunci când vei ajunge în jurul valorii de particule încărcate se deplasează, faceţi câmpuri electrice şi magnetice, care este exactingredientul care aveţi nevoie să se separe aceste taxe. Atâta timp cât aceste domenii sunt aici, ionii diferit practicate sunt sortite să se separe departe unul de altul! Şi, de îndată ce veţi obţine o taxa destul de mare acumulată în diferite părţi ale cerului, care este punctul de basculare, şi apoi te fulger!

Iar pentru cei dintre voi carora le place detaliile cu imagini destul de explicaţii şi, există o anumită incertitudine cu privire la mecanismul exact care vă oferă această separare de taxe. (Unele idei sunt aici, iar unele cercetări în acest subiect este disponibil aici.) Dar aceasta este cu adevărat un fulger din cadrul cenusa vulcanica! Este cu siguranţă face destul pentru un spectacol, asa ca bucura de ea, dar bucura de ea de la o distanţă de siguranţă!

Published (Last edited): 18-12-2011 , source: http://scienceblogs.com/startswithabang/2010/04/19/volcanic-lightning-eyjafjallaj/