Гама-зраци пукне

Source: http://swift.sonoma.edu/about_swift/grbs.html

Прво Дискавери и рано Тврдењето

One of the Vela 5 satellites in a clean room. Во текот на 1960 година, Американското Воено Воздухопловство започна серија на сателити, сателити Вела, за следење на усогласеноста со забрана на нуклеарни проби Договорот.Овие сателити биле чувствителни на гама-зрачење, со оглед на нуклеарна експлозија во атмосферата на Земјата ќе произведе голема количина на гама-зраци.За среќа, нема прекршување на договорот беа откриени.Наместо тоа, тие сведок мистериозни удари на гама-зраците произведени надвор од нашиот Сончев систем!

Првиот гама-зраци (GRB) откривање во Вела податоци датира до јули 1967 година; Сепак, поради безбедносни причини, тоа не беше до 1973 година дека Реј Klebesadel, Иан Силен и Рој Олсон од Лос Аламос Националната Лабораторија објави нивното откритие.Дека првиот хартија пријавени 16 GRBs кои се случиле во периодот меѓу јули 1969 и јули 1972 година.

Почетокот на гама-зраци детектори не биле способни за локализација на извор на гама-зраци на небото многу точно.Секако постоеја начини на добивање на околу ова со triangulating на detections од неколку различни широко раздалечени гама зраци детектори.Сепак, дури и од страна на triangulating на detections, тоа не беше можно да се каже колку далеку на прснува се случуваат.

Недостатокот на растојание доведе до две многу различни класи на теории за тоа каде GRBs доаѓаат.Една од теориите е дека GRBs се случи во космолошки растојанија (т.е. стотици милиони да милијарди светлосни години далеку).Меѓутоа, повеќето астрономи се за сценарио во кое GRBs се случи многу поблиску до Земјата, бидејќи тоа ќе го направи излезна енергија на GRB е полесно да се објасни.Еден таков теорија беше дека GRBs потекнуваат од неутронски ѕвезди во Млечниот Пат.

Внесете го Комптон гама зраци опсерваторија

Во 1990 година, Комптон гама зраци опсерваторија (CGRO) беше лансирана.Одборот беше забрзано и минливи Извор Експеримент (BATSE) кои би можеле да го следи речиси целото небо за гама зраци минливиизвори (на пример, извори кои одеднаш даде предизвика голема количина на гама-зраците, како гама-зраци пукне, а потоа и избледени).Покрај тоа, BATSE може да се локализираат каде во небото продорот доаѓаше од.

Во рок од неколку години, BATSE се забележани неколку стотици рафали.Кога овие изливи беа одбележан на проекција на небото (како испружи глобус), стана очигледно дека прснува не беа ограничени во однос на рамнината на Млечниот Пат галаксија.

Следниве е мапата на гама-зраци емисија линија на 26 Ал во Млечниот Пат добиени од страна на COMPTELинструмент на CGRO.Забележите дека тоа е концентрирана заедно рамнината на MilkyWay.Ако GRBs потекнуваат од нашата Галаксија, што би се очекувало нивна дистрибуција до изгледаат многу вака:

COMPTEL skymap of a gamma-ray emission line of 26Al in the Milky Way obtained by the COMPTEL instrument on CGRO.

26 Ал емисија од Млечниот Пат

Сепак, тоа е она што GRB дистрибуција навистина изгледа како што се:

BATSE skymap of the GRB distribution.

GRBs откриени од страна BATSE.Забележите тие се дистрибуира низ целиот небото.

Всушност, GRBs дојде од сите правци.Ова беше голем удар врз теоријата дека GRBs потекнуваат однеутронски ѕвезди во Млечниот Пат.Сепак, се уште постои простор за GRBs да се случи во нашата Галаксија.Неволен да се стави GRBs во космолошки растојанија бидејќи на енергија услов што споменавме порано, астрофизичарите претпоставува дека GRBs може да се случат во нашиот сончев систем Ортовиот облак.Се разбира, можност за extragalactic GRB потекло, исто така остана.Без GRB далечина мерења, тоа беше невозможно да се отфрли или теорија.

BeppoSAX и GRB зарево

Во 1997 година BeppoSAX, италијански на Х-зраци сателит, откриени на Х-зраци "зарево" од гама-зраци(GRB).Ова зарево е зрачење испуштаат по иницијална каписла за гама-зраци.Зарево обично може да се види во X-зраци, оптички, и радио бранови должини.Повеќето од она што се знае за GRBs доаѓа од зарево набљудувања.

Откривањето на зарево направени црвено поместување мерења е можно.На црвено поместување на објектот е мерење на неговата оддалеченост.Во последните астрономите можеле да утврдат колку далеку GRBs беа.Всушност, сите на GRBs кои имале нивните redshifts мери се во космолошки растојанија.Крајниот се случи во црвено поместување од околу 4,5, што во превод на растојание од неколку милијарди светлосни години!

X-Ray afterglow of GRB970228 made by BeppoSAX. See paragraph below for details. Click for larger image.

BeppoSAX слики на GRB 970.228 осум часа по продорот (лево) и три дена по продорот (десно).

На сликите погоре се покаже на X-Ray зарево на GRB 970.228 направени од страна на BeppoSAX.Левиот панел, земени 8 часа по продорот, покажува силна Х-зраци зарево.На десниот панел, земени 3 дена подоцна, покажува како зарево е избледен, но се уште е забележливо.

Домаќин галаксии:

GRB 970.228, исто така, предвесник на откривањето на оптички зарево, која за првпат беше забележано од страна на Вилијам Хершел телескоп.Овој оптички зарево згаснува на временските рокови на дена.

Оптички набљудувања на GRB зарево подоцна ги донесоа откривањето на, најверојатно, кандидати за домаќин галаксии GRBs.Во рамките на околу две недели на GRB 990.123, на Хабл вселенскиот телескоп(HST) забележани на небото околу рафал.На сликата подолу покажува HST поглед на брзо исчезнува оптички зарево на пукна, се гледа како на светла точка веднаш под центарот на сликата.Обрнете внимание на придушување, продолжен објект над светла зарево.Што се појавува да биде домаќин галаксија на GRB 990.123!Набљудувања на домаќин галаксии се важни, бидејќи карактеристиките на домаќин галаксии може да даде индиции за природата на продорот.

Hubble Space Telescope Image of the sky surrounding GRB 990123. See text above for more details.

Хабл вселенскиот телескоп Сликата на небото околу GRB 990.123.Светла точка во близина на центарот е бледнее зарево, и дифузна објект над неа најверојатно домаќин галаксија продорот на.

Што Дали гама-зраци пукне?

Што точно е гама-зраци?На кратко одговорот е дека астрофизичари не се точно сигурни, но сепак.Сепак, постојат неколку теории кои доаѓаат во преден план по неодамнешните забелешки.Пред да се пресели на, сепак, тоа би можело да биде корисно да се на листата на нешта што се познати за GRBs:

За да добиете идеја за тоа колку енергија 10 53 ergs навистина е, нашето Сонце гасне околу 10 33 ergs секоја секунда.Тоа ќе бидат потребни нашето Сонце, а потоа, 880 милијарди години за да го изгаснеме истата енергија како GRB!За перспектива, нашето Сонце само што ќе доживее да биде околу 10 милијарди години, а нашите Универзумот е само околу 12 милијарди години.

Ставањето на факти заедно, астрофизичарите се сведени на полето на две ветува теории за потеклото на GRBs: неутронска ѕвезда/неутронска ѕвезда спојувања и hypernovae.Вистината може да лежи помеѓу овие две теории некаде - на пример, на долг пукне може да биде од hypernovae додека кратки рафали се од неутронската ѕвезда/неутронска ѕвезда спојувања.Меѓутоа, тој исто така може да биде дека GRBs потекнуваат од нешто што астрономите не се сметаат за уште.

Неутронска ѕвезда/Неутронска ѕвезда соединувањето:

Како две неутронски ѕвезди орбитираат околу едни со други, тие губат ротациона енергија за да се гравитационо енергија, со што се распаѓаат нивната орбита.(Всушност, орбитата на било кои два органи се распаѓа, но во случајот на две неутронски ѕвезди, тоа се случува многу побрзо отколку што би во, да речеме, на Земјата, Месечината или не-Земјата систем.) Конечно две неутронски ѕвезди ќе се судираат, формирање на црна дупка и можеби зрачи големо количество на енергија.

Hypernovae:

На крајот од животот на масивна ѕвезда (маса поголема од околу 10 Феникс), умира спектакуларно во супернова експлозија, оставајќи го зад себе неутронска ѕвезда или црна дупка.Астрономите знае за супернови за сосема извесно време.Сепак, ако ѕвездата е многу масивни (маса поголема од околу 40 Феникс) падот може да изгледа различно од супернова, со излезна енергија поголема од редовните супернова од околу 100 пати.Вакви големи експлозии се нарекуваат hypernovae, и може да биде извор на барем некои GRBs.

Ако имате некое прашање во врска со Свифт, ве молиме контактирајте не преку коментари форма.

Published (Last edited): 27-07-2016 , source: http://swift.sonoma.edu/about_swift/grbs.html